Er det OK at fyre en kunde…?

Eller har kunden altid ret? Det er, hvad du altid har været

fortalte. Hvis du er i erhvervslivet, du ved, hvordan latterligt at

sætningen er. Kunden er ikke altid rigtigt, kunden er

ofte galt. Værre endnu, du ved det, han kender det, og han ved

Jeg ved. Der er imidlertid ikke grunden til du fyre en kunde.

Nogle gange er en konfronterende holdning blot en måde for en kunde

at redde ansigt, når han ved, at det var hans skyld og ikke din. Der

er ikke noget galt med at lade kunden redde ansigt. Du

undskylder for screw-up og fortælle ham, at det vil blive taget hånd om

og nogle gange, dette fører til et meget godt forhold til at

kunden. Nogle gange ikke.

Der vil være kunder, uanset hvad du gør, det ikke er

ret eller god nok. De synes at ønsker et argument, ikke lave det

problem. Jo mere forsøger du at formilde dem, de mere aggressive

de får.

Selvom du måske ønsker at behage hver kunde, bare du

kan ikke. Det gør virkelig ondt, når du ikke venligst en kunde. Jeg har

været i branchen i 20 år og det stadig føles som et spark i

tarmen nÃ¥r jeg ikke kan behage en kunde. Du kan fÃ¥ 100 “hvad en

stort stykke arbejde du laver”fra kunder, men at en klage

opholder sig hos dig. Forhåbentlig, du er hårdere, end jeg er og vil være

stand til at behandle klager uden de følelsesmæssige traumer.

Få kunderne forstår hvad en virksomhedsejer går at

opbygge sin virksomhed: de problemer, der skal behandles; den

leverandører, der giver dig hovedpine og altid manglen på penge.

Den sidste ting du ønsker at gøre er screw-up en ordre eller fornærme en

kunden.

Hver virksomhedsejer brug for en “jag i æsel” mÃ¥le stok

der fortæller ham, hvornår den smerte og forværring ud vejer den

penge. Denne måling stick vil være forskellige for hver virksomhed

ejer baseret på hans tolerance for dårlige kunder og hans behov for

penge fra denne kunde. Du skal selv bestemme

Når du har fået nok.

Så er OK at fyre kunder. Bare sørg for du har tænkt på

det og er ikke blot en reaktion fra varmen i øjeblikket. Der

er en vis fred, der kommer fra fyring en virkelig dårlig kunde.

15 Replies to “Er det OK at fyre en kunde…?”

  1. I needed to draft you that little bit of observation so as to say thanks once again for your lovely pointers you’ve documented in this article. It is quite remarkably generous of people like you to deliver openly exactly what a number of us might have marketed as an e book to end up making some dough for themselves, most importantly given that you could possibly have done it if you ever decided. These pointers as well served like the fantastic way to fully grasp other people have similar eagerness like my own to know great deal more on the topic of this issue. I am certain there are millions of more fun opportunities in the future for individuals who look over your blog post.

  2. Thanks for your whole work on this website. My niece takes pleasure in working on research and it is simple to grasp why. We all notice all relating to the powerful ways you render worthwhile tricks via your website and therefore welcome response from website visitors on this topic while our own simple princess is without question understanding so much. Take pleasure in the rest of the year. Your performing a wonderful job.

  3. Needed to send you the very little word to finally thank you so much the moment again regarding the splendid techniques you have shared on this site. This has been simply tremendously open-handed with you to supply without restraint what exactly some people would have supplied for an electronic book to make some profit on their own, specifically since you might well have tried it in the event you wanted. Those tricks likewise worked to provide a great way to understand that the rest have the same zeal the same as my very own to understand whole lot more with respect to this problem. I think there are thousands of more pleasurable times up front for those who view your website.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Navigation